lördag 18 september 2010

SHOPPING I GÖTEBORG

I dag har jag spenderat min lördag med en tur ner till Göteborg för lite shopping. Åkte ner tidigt för att kunna strosa runt bland mina favorit kvarter innan alltför mycket folk ger sig ut på gatorna. Vasa och haga är bland de mysigaste jag vet och Linné självklart. Här ligger också min favorit butik av alla, Svenssons i Lammhult. Väl värt ett besök om ni är i Göteborg och järntorget. Inte långt härifrån ligger också en mysig butik som heter Haga interiör, gilla rman lantlig shabby chik inredning är detta en bra butik. Ytterligare butiker som man bör besöka är Grandmas som ligger på vallgatan. Skriver mer om dessa butiker imorgon, ett litet inlägg om de butiker du inte får missa om du är i Göteborg.

Det följde inte med något hem ifrån dessa affärer utan det mesta som inhandlades var till mig själv, skor och lite snygga toppar samt ett fodral till min nya mobil som jag hoppas kommer snart! Men ett stopp på väg hem på Ikea resulterade i lite småsaker. Stannade också till i en liten blomsteraffär och köpte med mig en fin höstbukett med solrosor.

Sitter uppkrupen i soffan med en kopp te och massor med tända ljus och bläddrar i huskataloger och drömmer mig bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar