måndag 29 november 2010

JULGODIS

Snart dags att börja med julgodiset kanske? Jag tror att jag får vänta ett tag till annars kommer det garanterat vara slut när den 24:e kommer.


Bild: Sköna hem


Tjusigt det blev att lägga upp godiset i champagne/dessertglasen från Iittala! Ett tips på hur de kan användas på fler sätt, detta ska jag prova!


Jag ska försöka göra lite fler olika sorters praliner i år, förra året blev det en chilitryffel som var jättegod men fler recept behövs! Finns inget bättre än när Kalle Anka börjar och glöggen dukas fram tillsammans med julgodiset. En tradition hos oss som jag verkligen längtar tills. Förra året valde jag att göra olika sorters julgodis och ge bort till Mamma och svärmor, istället för en blomma. Blev mycket uppskattat!

Ett annat projekt som jag har varje år är självklart (!!!) pepparkakshuset...har inte riktigt bestämt mig hur det ska se ut i år. Förra året blev det ett jättehus som i verkligheten är ca 300 kvm och fick stöttas upp med hjälp av grillspett. Men fint blev det! I år skulle jag vilja ha ett hus med lite torn eller något liknande. Ja ni kommer får se....

Nu ska jag strax bege mig och träna, har inte varit en flitig besökare där det sista så idag är ett måste!!! Nästan skäms när man ser när man var där senast! Får skylla på jobbet (alltid en bra ursäkt ). Imorgon blir det fikamys efter jobbet med en god vän som jag inte träffat på länge, ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar