lördag 13 november 2010

NIKI JONES

Här hemma har det blivit långfrukost idag, alltid lika mysigt på lördagar att gå upp till affären och köpa nybakat bröd och sedan sitta länge länge och bara mysa med tända ljus.

Idag är det mulet, disigt och regnigt här i stan och julkänslorna är verkligen som bortblåsta! Inte alls trevligt väder, vi sitter och funderar på vad vi ska göra denna dag? Skulle kunna tänka mig att krypa upp i den fina fåtöljen från Niki Jones. Den är ju jättefin, tänk med en stor härlig ruffsig matta och ett snyggt brickbord intill! Ser riktigt skön ut att sitta i också och inte bara en fröjd för ögat!


Så, vad tyckte vi då om glöggen som smakades i går? Nej, inte min favorit! Tyckte inte att den smakade mycket saffran och som många gånger så gillade jag den bättre kall. Tyckte att smaken helt försvann när vi värmde upp den. Framöver blir det Blossas vanliga starkvinsglögg som kommer att serveras men däremot kan jag tänka mig att köpa förpackningen som består av tidigare års smaker. För där fanns det ett par godbitar! Tror att det var en förpackning om tre med 2005,2006 och 2008 års smaker.

Ha en trevlig lördag! Här får jag hoppa i stövlarna för nu blir det en tur på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar