fredag 18 februari 2011

SEGELSKIFTSVILLA PÅ DJURSHOLM

Blev storm förtjust i denna underbara villa när jag bläddrade i senaste Sköna Hem.




En mycket fint lantkök som bryts av med de moderna stolarna och med den stora målningen på ena väggen. Gillar mycket den stilrenare och modernare lantliga stilen. Inte den som blir så himla mycket "shabby chic". I mitt tycke är det alldeles för pråligt. I detta hem har de lyckats med en bra kombo.


MYS MYS MYS!! Förstår inte varför inte fler väljer öppna spisar och myser till det på detta vis. Om jag skulle haft någon form av bibliotek hemma så skulle detta vara en inspirationsbild. Hyllplan längs med hela väggarna och en maffig läsplats centrerad i rummet..självklart framför öppna spisen så man kan sitta med en kopp te och höra knastret ifrån elden. *drömmer mig bort...


Gillar gardinerna och garderoberna men varför denna hemska matta? Förlåt men jag har så svårt för denna typen av mattor. Egentligen har jag svårt för de flesta mattor även om jag jobbar på det! Tur att vi alla är olika, annars hade det blivit mycket tråkigt!


Rolig skåp från Barcelona Design




Ja, visst var det fint! Känns som ett levande och mysigt hem. Och det gav en hel del inspiration så här på fredagskvällen. Grytorna puttrar och vinet står på kylning. UNDERBART med fredag!!! Dock är det en riktig kalas-helg, hela tre kalas ska vi hinna med nu i helgen så det gäller att ta vara på de lediga stunder vi kan tänkas få dessa dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar