söndag 1 maj 2011

DEKLARATIONSTIDER

Puhh, trots att jag sitter och gör flertalet deklarationer just nu på jobbet så blir det ändå alltid så att man skjuter undan sitt egna till sist. Och nu sitter jag här och ska räkna omkostnadsbelopp och inlösen på aktierna. Roligare söndag kan man faktiskt ha, inte hjälper det att de är strålande sol ute!


Strax ska jag bege mig ut till blomsterhandlaren och se om jag kan hitta lite härliga kryddor som skulle kunna trivas på min lilla balkong (sökandet efter utemöbler forsätter...) och så vill jag ha någon form av prydnadsträd som går att ha i kruka. Gärna någon fin ros på stam eller kanske lavendel?

Något som jag har i min inspirationsmapp och som jag verkligen ska göra sedan när jag väl får en trädgård är att bygga upp ett litet land i form av pallkragar i olika höjder med någon fin plattsättning eller dekorationsgrus runt om. Det ska få plats både kryddor och grönsaker men även lite jordgubbar och smultron. Åh underbart. Just nu när man ser människor som pysslar i sina trädgårdar runt om som man längtar otroligt mycket efter en egen liten täppa. Hoppas hoppas hoppas!!

Nej nu blir det deklarationsdags igen innan vi kan åka iväg och shoppa blommor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar