torsdag 30 september 2010

BUSY WOMAN

Herregud vilken dag det har varit! Har haft fullt upp från det att klockan ringde fram tills nu när jag satte mig framför datorn och äntligen fick lite mat i magen. Men vilken rolig dag jag har haft. Började min dag med att åka iväg på kundbesök och efter arbetsdagen var jag snabbt hemma och piffa upp mig för att sedan åka på en mycket intressant föreläsning med "Våga, vårda, vinn" Therese Albrechtson.


Vilken tjej! 25 år och driver 4 olika bolag varav hon också sålt av ett bolag. Blivit utsedd till EU ambassadör, Europas bästa unga entreprenör, årets kvinna och mycket mer. Verkade inte som om något kunde stoppa henne, inte ens en hjärnblödning som gjorde att hon blev liggande på sjukhus i 9 månader. Hon vägrade ge upp och vände det till något positivt och herregud vad hon bjöd på sig själv. Helt underbar! Och vilken inspiration man fick, nu ska jag verkligen ta tag i min egna "To Do List" inte bara de listor som jag har i jobbet. Hennes ledord satte sig verkligen... våga, vårda och vinn. Nu ska jag ta tag i min egna ide bok och se om det verkligen är något som fungerar!

Efter föreläsningen fick jag rusa vidare till mitt Kettlebells pass och nu sitter jag här framför datorn och är helt slut. Men trött på ett härligt sätt! Återigen ensam, kärleken har åkt bort och kommer inte hem förrän på söndag så imorgon åker jag hem till mor & far och stannar där över natten. Skönt att bli lite ompysslad! Nu ska jag krypa upp i sängen och läsa vidare i katalogen som jag fick från Trivselhus häromdagen.

God Kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar