söndag 12 september 2010

SWEDESE

God morgon!


Gårdagens utflykt resulterade inte i några köp, tyvärr! Kudden på Mio fanns inte inne så det får bli en annan dag! Men butiken som jag skrev om blev en hit, hade inte bara Kartell utan också Swedese, String, Röshults med flera. Tråkigt nog inte Eames som jag så gärna vill ha, måste hitta ett ställe som har stolarna inne så att jag kan provsitta dom innan jag slår till.
Fick med mig en katalog hem från Swedese hela sortiment och det finns många godbitar! Den mest kända produkten är Laminofåtöljen som finns i många hem, men jag har hittat en som jag gillar bättre. Är en modernare fåtölj som passar bra in just nu med sina raka former, modellen Cruiser.

Lamino skulle jag kunna tänka mig att ha som en läsfåtölj intill en öppen spis där man kan krypa upp när mörkret faller på. Den är himla fin i de gråa fårskinnet också och går alldeles utmärkt att placera ensam men cruiser däremot gör sig bättre tillsammans i en grupp, en soffa och två fåtöljer och det fina flower mono bordet. Klädhängaren tree kan placeras vart som tycker jag, varför inte skippa tavlorna och istället ta den vägghänga modellen och dekorera väggen med?

Gå in på hemsidan och kolla in produkterna, finns mycket fint och man får mycket inspiration om man kollar igenom katalogen där det dyker upp en och annan känd design produkt.

Nu ska jag hoppa i stövlarna och packa fikakorgen, blir en förmiddag i skogen med kärleken. Får passa på att umgås för i veckan åker han bort och vi kommer inte tillbringa de kommande helgerna tillsammas på ganska länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar