söndag 26 december 2010

ANNANDAG JUL

Tiden springer iväg och nu har en storhelg snart gått förbi och vi får istället sikta in oss på årets sista och mest glittriga kanske? Herregud vad tiden rusar förbi, sitter och tänker att nästa år då ska jag minsann ha en mycket bättre tidsplan. Så tänker jag varje år och sedan blir det bara hets och jäkt i de sista dagarna i december. Men tro det eller ej, redan nu har jag kommit på nästa års julkort och pepparkakshuset som fortfarande ligger i delar här på köksgolvet ska tillverkas redan i oktober nästa år....enligt min plan =)

Tips för serveringen av nyårs champagnen? (Bild: sköna hem)

Nu när det är lite ledigt och det finns mer tid, lugnet efter stormen, så satt jag och läste senaste numret av Sköna hem och hittade många fina hem och faktiskt en hel del tips inför det kommande 2011. Kolla in detta svart vita hem...

När vi skulle skaffa köksmöbler till lägenheten var jag också inne på rotting ett tag men då köket är av ek skulle det inte alls bli lika bra kontraster som det blir i detta fall. Sen bör man ha en större yta som här. Känslan är att det blir väldigt mjukt. Underbart kök btw!

Bilder: Sköna hem

Helt fantastiskt hem, dock skulle jag valt att sätta till lite färg, någonstans i alla fall. Gärna lite mysigare och varmare i sovrummet!

Nu ska jag försöka hitta lite recept på nyårsmat som vi kan tänkas laga! Vi brukar alltid träffas ett gäng kompisar och gemensamt laga maten, blir väldigt mysigt. Får väl se vad vi kan hitta på i år. Ett tips är att kolla i tidningen Lantliv, deras menyer brukar vara kanon. Förra året tror jag att vi tog den rakt av och det var en riktig succé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar