torsdag 8 juli 2010

Ittala

Kunde lämna jobbet lite tidigare idag efter att ha varit ute på kundbesök på förmiddagen. Imorgon åker jag och mina vänner på en liten "road trip" så det kan vara sköt att ha lite ledigt nu i eftermiddag för packning och lite annat plock och fix.

Tänkte visa mina nya glas som jag införskaffat från ,ytterligare ett av mina favorit märken, ittala! Eftersom jag ville ha ett par glas som är enkla och stilrena samtidigt som de inte får kosta för mycket så slog jag till på serien Essence.


Egentligen skulle jag vilja ha Efva Attlings glas som hon designat för Orrefors men glasen är alldeles för dyra för att jag ska våga ställa fram dom på diverse kalas och festligheter. En given regel är ju att det går sönder minst ett glas för varje lyckad fest. Antingen blir det inga fester eller väldigt tråkiga i sådana fall! Jag är jätte nöjd med Ittalas glas i alla fall och de passar till vilken dukning som helst. Jag valde att köpa vinglasen, både rött och vitt, champagne, cocktailglasen och en karaff till detta. Det roliga med cocktailglasen är att de också fungerar som dessertskål.

Tror jag använder bilden ovan som liten inspirationsbild till kvällens meny. Får bli en myskväll här oss oss ikväll eftersom jag åker bort imorgon och är borta hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar