tisdag 24 augusti 2010

BESVIKELSE

Blev så glad när jag öppnade brevlådan och såg en tjock liten katalog ligga och vänta på mig. Med höga förväntningar och tankar om att jag skulle krypa upp i fåtöljen med en varm kopp te och mysa plockade jag upp vad jag trodde var årets IKEA katalog! Vilken besvikelse...upp fick jag en katalog från Biltema. Besvikelsen var total! Jag som väntar så!!! Fick göra det bästa av situationen, på med en kopp te, favvisen Champagne och fläder, och satte mig med datorn och tittade på fina bilder istället! Som detta fina hem, som självklart ligger i grannlandet Danmark...

En mjuk och ombonad utsida...

..med stora fönster för att få in mycket ljus och öppna upp...

Alla fina hem som jag kollar in har de underbara stolarna (i någon form)...står fortfarande högt upp på önskelistan...

Gillar trappan som saknar räcke på ena sidan, något som jag önskar mig i mitt framtida hus. Kanske inte jätte lämpligt om man har barn men eftersom jag i dagsläget inte befinner mig i den situationen utan enbart kan tänka design och snyggt istället för praktiskt och säkert, känns bra det också...


Åååå hur snyggt var inte detta sovrum??? Vi saknar faktiskt sänggavel och jag har länge tänkt att göra en själv. Tänkte mig en lite högre gavel som är klädd i vitt för det skulle passa till våra sängbord men nu får jag allt tänka om....


En mer mjukare stil på rummet än det ovan. Att istället inreda med trämöbler i kontrast till det vita upplevs som varmare. Speciellt också med formerna på möblerna, som här en gammal fiol och den äldre stolen. Möblerna på bilden ovan har rakare former och svarta som skapar en mer markant kontrast.

De två första dagarna på jobbet gick fint, känns faktiskt bra att vara tillbaka i vardagen...som den planeringsmänniska jag verkligen är. Tycker det är skönt med rutiner och att kunna längta tills helgerna, stiga upp varje morgon när klockan ringer, att träffa arbetskamraterna och allt som hör till. Just när hösten närmar sig får jag så mycket energi, har alltid varit så. Jag känner att det är nya tag och nya möjligheter. Denna hösten känner jag kommer bli kanon, det kommer att hända någonting. Läste något mycket bra häromdagen som kommer att följa mig i höst...

"Vissa drömmer om framgång. Andra vaknar upp och gör något åt saken"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar